Szkoła Podstawowa nr 4 Herb Nowy Targ Menu

Klasa IV a w Nowym Sączu i Miasteczku Galicyjskim

17/06/2019

"Zapach cynamonu i kawy przyciąga do sklepiku kolonialnego, a w zakładzie fryzjerskim można zobaczyć jak pracował dawny golibroda. Przy galicyjskim ryneczku jest też karczma z Orawki serwująca regionalne jadło."

Podróże bawią i uczą, więc na zakończenie roku klasa IV a wraz z wychowawcą wybrała się w podróż po regionie zwanym dawniej Galicją.
Pierwszym etapem naszej wycieczki był pobyt w muzeum Pienińskiego Parku Narodowego. W muzeum obejrzeliśmy ciekawy krótkometrażowy film "Cztery pory roku w Pieninach" oraz "Wystawę Przyrody". W części geologicznej obejrzeliśmy kolekcję skał występujących w Pieninach oraz makiety przedstawiające charakterystyczne dla Pienin przekroje geologiczne. W części przedstawiającej faunę mogliśmy zobaczyć kolekcję wypchanych zwierząt tj.. wilk, sarna, dzik, lis , zając oraz kolekcję owadów głównie motyli oraz węże i ptaki żyjące w Pieninach. W muzeum znajduje się również bardzo ciekawa wystawa plastyczna - makieta Pienin, dzięki której można się zorientować w terenie w położeniu w poszczególnych pasm górskich i szczytów względem siebie.

Następny etap to pobyt w Parku Trampolin w Nowym Sączu. Spędziliśmy tam 1 godzinę korzystając z różnych trampolin. Czas spędzony na trampolinach był dla nas bardzo miłą zabawą.

Później pojechaliśmy do rynku w Nowym Sączu. Tam poznaliśmy historię nowosądeckiego ratusza i przyjemnie schłodziliśmy się w fontannie znajdującej się obok ratusza.

Ostatnim etapem naszej wycieczki było zwiedzanie w Miasteczka Galicyjskiego w Nowym Sączu. Zwiedzanie Miasteczka Galicyjskiego przybliżyło nam atmosferę małych prowincjonalnych miasteczek z przełomu XIX i XX wieku.

Trwa ładowanie strony prosimy czekać...