Szkoła Podstawowa nr 4 Herb Nowy Targ Menu

Warszawa wiosną...

03/06/2018

"Jak przygoda, to tylko w Warszawie, w Warszawie,
jak przygoda to w maju, gdy kwitną bzy."

W dniach 28.05 - 30.05.2018 r. przebywaliśmy (uczniowie klas VIa, VIb i VIIb wraz z opiekunami p. R. Staszel, p. A. Gutt-Kołodziej i p. D. Kowalczyk) na wspaniałej trzydniowej wycieczce w Warszawie. Podczas całego pobytu w stolicy towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda, która sprawiła, że spacery po tym pięknym mieście były niezwykle przyjemne.

Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie poznaliśmy historię wybuchu powstania, jego przebiegu i upadku. Następnie wraz z przewodnikiem udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie podziwialiśmy Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, pomnik Małego Powstańca oraz doszliśmy do Grobu Nieznanego Żołnierza, gdzie obejrzeliśmy uroczystą zmianę warty.

Dzień drugi naszego pobytu rozpoczęliśmy od wizyty w Planetarium, gdzie podczas oglądania filmu "Dwa szkiełka" wraz z dwojgiem małych bohaterów pokazu wybraliśmy się na nocne obserwacje nieba przez teleskop. Poznaliśmy zasadę działania teleskopu i krótką historię największych odkryć dokonanych przy użyciu tego urządzenia. Dowiedzieliśmy się, dlaczego gwiazdy mrugają i dlaczego mają różne kolory. Teleskop posłużył nam za swoisty wehikuł czasu, dzięki któremu cofnęliśmy się w czasie do początków Wszechświata.

Po tym wspaniałym pokazie pojechaliśmy się metrem na Stare Miasto, skąd udaliśmy się do Zamku Królewskiego, aby obejrzeć jego wnętrze. Następnie pojechaliśmy zwiedzić niezwykle ważny dla uczestników wycieczki obiekt- Stadion Narodowy. Dla wszystkich kibiców piłki nożnej wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Wojska Polskiego, gdzie podziwialiśmy wspaniałe maszyny wojskowe.

Dzień trzeci rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Później udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie obejrzeliśmy wystawę w Muzeum Ewolucji. Ostatnim punktem wycieczki był spacer po Łazienkach Królewskich, które nazywane są "najszczęśliwszym miejscem w Warszawie". Łazienki to letnia rezydencja króla Stanisława Augusta. Tworzą ją klasycystyczne zabytki i historyczne ogrody.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała niesamowita atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń, byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż kiedyś ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.

Trwa ładowanie strony prosimy czekać...